Eerst naar ziekenfonds
Tijdens uw verblijf in het ziekenhuis hoeft u voor uw opname niet te betalen. Ook na uw opname moet u niet direct betalen: de factuur wordt eerst rechtstreeks doorgestuurd naar uw ziekenfonds en eventueel naar uw hospitalisatieverzekering.
U ontvangt dan een factuur voor het remgeld (uw persoonlijk aandeel dat wettelijk is vastgelegd) en de bijkomende kosten. We vragen dat u de factuur na ontvangst onmiddellijk betaalt.
Niet aangesloten bij een ziekenfonds?
Bent u niet aangesloten bij een ziekenfonds? Dan betaalt u zelf de volledige factuur.
Tussentijdse factuur
Verblijft u langer dan 30 dagen in het ziekenhuis? Dan kan het ziekenhuis u al een tussentijdse factuur sturen.
Betalen
U moet uw factuur onmiddellijk betalen zodra u deze ontvangt.
Arbeidsongeval
Het ziekenhuis maakt de factuur voor het volledige bedrag op aan de verzekeringsinstelling van uw werkgever als u ons volgende gegevens bezorgt.
- Naam en adres werkgever
- Naam en adres verzekeringsmaatschappij werkgever
- Polisnummer
- Datum arbeidsongeval
Kosten die niet gedekt worden door de arbeidsongevallenverzekering kunt u zelf nog aanbieden aan uw hospitalisatieverzekering.
Duplicaat nodig?
- Druk zelf uw factuur af via mynexuzhealth.
- Vraag tegen betaling een duplicaat aan bij de dienst medische administratie.
Vragen en contact
-
+32 16 34 74 00 - werkdagen van 9 tot 12 uur en van 13.30 tot 16 uur
-
+32 16 34 74 05
-
Langskomen? Wij helpen u graag verder bij de inschrijvingen in de ontvangsthal - werkdagen van 6.30 tot 18.30 uur