Wat brengt u mee voor uw raadpleging?

Breng altijd uw eID en contactgegevens van een naaste en uw huisarts mee. Lees wat u nog moet meebrengen voor een vlot verloop van uw raadpleging en wat u moet doen bij een arbeidsongeval.

Breng voor uw raadpleging of onderzoek volgende documenten en info mee:

  • Elektronische identiteitskaart of een ander geldig identiteitsbewijs.

Kunt u geen geldig identiteitsbewijs voorleggen bij de inschrijving? Vanaf 1 april ontvangt u in dat geval zelf de volledige ziekenhuisfactuur en moet u zelf uw ziekenfonds contacteren voor terugbetaling.

Dit is een wettelijke regeling die ook geldt voor min-12-jarigen.

Geldige identiteitsbewijzen zijn eID, elektronische vreemdelingenkaart, ISI+, Kids-ID, attest van verlies of diefstal van de Belgische eID, attest van sociaal verzekerde (in afwachting van ISI+-kaart), internationaal paspoort.

  • Telefoonnummer of gsm-nummer
  • Naam en adres van uw huisarts
  • Naam en adres van de specialist die u voor dit onderzoek verwijst

Eventueel

  • Verwijsbrief huisarts en/of behandelende arts/specialist
  • Resultaten van een bloedafname als dit werd gevraagd op uw afsprakenbrief
  • Radiografieën, resultaten van vorige onderzoeken of andere medische documenten
  • Alle medicatie, met én zonder voorschrift, die u thuis inneemt. Stel hiervoor een lijst op.
  • Betalingsverbintenis van het OCMW of een andere instantie die tussenkomt in de factuur.

Arbeidsongeval?

Breng bij een arbeidsongeval de volgende gegevens mee als u naar het ziekenhuis komt:

  • Naam en adres werkgever
  • Naam en adres verzekeringsmaatschappij werkgever
  • Polisnummer
  • Datum arbeidsongeval

Wij sturen dan de factuur naar de verzekeringsinstelling van uw werkgever. 

Kosten die niet gedekt worden door de arbeidsongevallenverzekering kunt u zelf nog aanbieden aan uw hospitalisatieverzekering.

Laatste aanpassing: 5 februari 2024