Verhuis vanuit campus Pellenberg en stadscampus naar campus Gasthuisberg

28 oktober 2019
In 2019 werd er weer volop verhuisd in UZ Leuven. De verhuisbewegingen passen in het kader van de concentratie van de operatieactiviteiten op campus Gasthuisberg enerzijds en de ontruiming van campus Sint-Pieter anderzijds.

Het resultaat van alle verhuizingen is dat er geen activiteiten meer plaatsvinden op campus Sint-Pieter en dat (bijna) alle ingrepen plaatsvinden op campus Gasthuisberg. Het dagziekenhuis chirurgie in campus Sint-Rafaël blijft alleen nog actief voor ingrepen voor mond-, kaak- en aangezichtschirurgie (MKA), algemene tandheelkunde en parodontologie. Voor orthopedie vinden de meeste raadplegingen nu plaats op campus Gasthuisberg; een beperkt aantal raadplegingen zal nog op campus Pellenberg gebeuren.

De stadscampus na de verhuis

Deze diensten bleven in 2019 nog actief op de stadscampus (campus Sint-Rafaël):

• MKA en tandheelkunde (inclusief ingrepen in het dagziekenhuis chirurgie)
  • Forensische geneeskunde
  • Medische administratie
  • Medische correspondentie
  • Ontwikkeling en opleiding
  • Contactcenter stadscampus
  • Histaruz
  • COS
  • LUCK
  • Inschrijvingen (namelijk voor MKA en tandheelkunde)

Campus Pellenberg na de verhuis

Op campus Pellenberg blijven de raadplegingen fysische geneeskunde en lymfoedeem, een beperkt aantal raadplegingen orthopedie en het algologisch centrum.

Op campus Pellenberg bevinden zich verder twee hospitalisatieafdelingen revalidatie en één afdeling geriatrie, naast natuurlijk de therapietoren waar gehospitaliseerde en ambulante patiënten hun revalidatiesessies krijgen.

Laatste aanpassing: 21 januari 2021