Overzichten opvragen via mijnplanning.uzleuven.be

Deze helppagina over de website van de planningstool is bedoeld voor CAO-personeel, ASO- en TSO-medewerkers.

Heb je een vraag en vind je het antwoord niet?

Neem dan contact op met de helpdesk van de planningstool via mijnplanning@uzleuven.be

  • Surf naar https://mijnplanning.uzleuven.be
  • Klik rechtsbovenaan op de knop met de 2 handjes 'Overzicht aanvragen'. Je krijgt een overzicht van al je openstaande aanvragen.
  • Wil je ook de goedgekeurde, afgekeurde en ingetrokken aanvragen zien, klik dan de status 'Open' en 'In behandeling' weg via het kruisje zodat de lijst niet meer gefilterd wordt op de kolom Status.
  • Gebruik eventueel de groene navigatieknopjes onderaan.
  • Gebruik eventueel de groene kolomhoofdingen bovenaan om de lijst te filteren.

Bekijk het filmpje voor meer info over de mogelijkheden van het scherm 'Overzicht aanvragen".

Bekijk het filmpje voor meer info over het opvragen van je prestaties

 

Om de stand van je tellers te kennen, zijn er in de nieuwe planningstool verschillende mogelijkheden:

  • Klik op Planning en kies 'Aanvraag afwezigheid'. Bij de selectie van een startdatum, krijg je rechts de stand van je tellers op die datum.
    Kies je bvb als startdatum 31dec dan zie je dadelijk de stand van je tellers op het einde van het jaar.
  • Klik op Rapportering en kies 'Rapportering (planner en personen)'. Genereer het rapport 'E001 - Afwezigheidsoverzicht'. Meer info hierover vind je in de volgende vraag.
  • Klik op Planning en kies 'Mijn planning'. Er wordt een nieuwe tab geopend waar je de planning van je team kan bekijken. Klik je daarbij op de knop 'Tellers' dan kan je de stand van je eigen tellers op het einde van de gekozen maand raadplegen.
  • Klik op Planning en kies 'Prestaties'. In de kolommen VS, V, F, 45, ... kan je voor de gekozen maand ook de stand van je tellers bekijken.

Bekijk het filmpje om meer te weten te komen over je tellerdetails.

  1. Surf naar https://mijnplanning.uzleuven.be
  2. Klik op Rapportering en kies Rapportering (planner en personen).
  3. Klik op het rapport ‘E001 – Afwezigheidsoverzicht JAAR’.
  4. Klik onderaan op de knop Genereer.
  5. Klik op Rapportering en kies Bewaarde rapporten.
  6. Klik op de kolomhoofding Datum Creatie totdat er een pijl verschijnt die naar onder wijst (omgekeerde sortering). Zo zal het laatst gegenereerde rapport bovenaan in de lijst getoond worden.
  7. Klik op de knop Vernieuw. In de lijst verschijnt het zonet gegenereerde rapport.
    Is dit niet het geval, wacht dan enkele minuten en klik dan nog eens op de Vernieuw-knop
  8. Klik in de lijst op de naam van het rapport zodat je onderaan het rapport kan bekijken.
  9. Eventueel kan je dit rapport opslaan in een folder. Klik daarvoor op de knop Rapport Bewaren.
    Je zal merken dat dit rapport enkel de afwezigheidstellers: V, F, 45, VV, J+…. bevat. De VS-teller (CAO-personeel) of Saldo Gewerkte Uren per week (ASO/TSO-medewerkers) wordt hierin niet mee getoond omdat dit veel complexer is. Je bekijkt de stand van deze tellers het best via de knop Tellers in MijnPlanning.
  • Klik op Planning en kies 'Aanvraag afwezigheid'.
  • Selecteer als startdatum 31/12/huidig kalenderjaar.
  • Rechts kan je de stand van je tellers aflezen. In de laatste kolom (kolom met het groene vinkje) zie je het saldo dat rekening houdt met zowel je goedgekeurde als openstaande aanvragen. 
    • Kolom 'Saldo' (i) houdt enkel rekening met de goedgekeurde aanvragen
    • Kolom 'In aanvraag' (?) houdt enkel rekening met de openstaande aanvragen
    • Kolom 'Beschikbaar' (v) houdt rekening met de goedgekeurde en de openstaande aanvragen
  • Klik op Planning en kies 'Aanvraag afwezigheid'.
  • Selecteer als startdatum de laatste dag van jouw academiejaar, (31/7 of 30/9).
  • Rechts kan je de stand van je tellers aflezen. In de laatste kolom (kolom met het groene vinkje) zie je het saldo dat rekening houdt met zowel je goedgekeurde als openstaande aanvragen. 
    • Kolom 'Saldo' (i) houdt enkel rekening met de goedgekeurde aanvragen
    • Kolom 'In aanvraag' (?) houdt enkel rekening met de openstaande aanvragen
    • Kolom 'Beschikbaar' (v) houdt rekening met de goedgekeurde en de openstaande aanvragen

Vanaf eind juli kan je je verlofrechten voor volgend kalenderjaar zien, als volgt:

  • Klik op Planning en kies 'Aanvraag afwezigheid'.
  • Selecteer als startdatum 31/12/volgend kalenderjaar.
  • Rechts kan je de stand van je tellers aflezen. Let op, dit is enkel het reeds verdiende recht.  Gezien het kalenderjaar nog loopt is dit niet je volledige recht.  Het wordt maandelijks herrekend, in januari van het volgend kalenderjaar zie je je volledige recht omdat je het dan volledig opgebouwd hebt.

Verloftellers

De tellers V, F, V!, F!, V+, J+, V5 tonen steeds de waarde aan het einde van de geopende werkset (1 maand, 3  maanden...).
Bij het begin van elk kalenderjaar worden de nieuwe verlofrechten vanuit PeopleSoft opgeladen. Vanaf eind juli worden je reeds verdiende verlofrechten voor het volgende kalenderjaar al een eerste keer opgeladen. Aangezien het kalenderjaar dan nog loopt, is dit nog niet je volledige recht voor het volgende kalenderjaar. Je verlofrechten worden maandelijks herrekend en dus zie je in januari pas je volledige rechten voor dat kalenderjaar.

Voortschrijdend saldo tellers

De teller VS is in het planbord zichtbaar in 3 varianten:

  • VS/s: stand van het voortschrijdend saldo aan het einde van de geopende werkset en enkel rekening houdend met die werkset (dus als je 1 maand opent, dan is het de opgebouwde waarde aan het einde van enkel die maand)
  • VS/r: stand van het voortschrijdend saldo aan het einde van de referteperiode (dus als je bv. de maand april opent, dan is het de opgebouwde waarde aan het einde van de maand mei want referteperiode is hier maart-april-mei)
  • VS: Deze teller toont de waarde aan het einde van de geopende werkset, rekening houdend met alles wat reeds in het verleden is opgebouwd 

ADV tellers

ADV opnemen kan met behulp van de code 45 of VV. Dit is afhankelijk van de functie van de medewerker. Meer info hierover kan je terugvinden op het intranet onder 'ADV - Arbeidsduurvrijstelling'

Er bestaan 2 varianten van de ADV-teller

  • ADV/s: stand van ADV aan het einde van de geopende werkset en enkel rekening houdend met die werkset (dus als je 1 maand opent, dan is het de opgebouwde waarde aan het einde van enkel die maand)
    Als deze waarde negatief is, betekent dit dat die medewerker meer ADV opneemt dan dat hij/zij die maand recht heeft, maar wellicht had die medewerker al wat ADV opgespaard en is het dus net goed dat hij/zij die maand meer ADV opneemt.
  • ADV: stand van ADV aan het einde van de geopende werkset, rekening houdend met alles wat reeds in het verleden is opgebouwd.
    Deze waarde mag nooit negatief zijn want dan wordt er te veel ADV opgenomen.

Verloftellers

De tellers (V (Vakantie), F (Feestdag) en WV (wetenschappelijk verlof tonen steeds de waarde aan het einde van de geopende werkset (1 maand, 3 maanden, ...).
3 maanden voor de start van het nieuwe academiejaar worden de nieuwe verlofrechten vanuit Peoplesoft opgeladen.

Saldo gewerkte uren teller

Er zijn 2 varianten van deze teller zichtbaar afhankelijk of je als ASO (Arts-specialist in opleiding) al dan niet een opting-out overeenkomst hebt ondertekend.

  • Max 72u/w: Saldo Gewerkte uren met opt-out contract per week
  • Max 60u/w: Saldo Gewerkte uren zonder akkoord opt-out contract per week

OPT-out teller

De teller OPT/s toont de waarde van je opt-out uren aan het einde van de geopende werkset. De teller OPT/r toont de waarde van je opt-out uren aan het einde van het kwartaal (waarin de werkset valt). Hier kan je zien hoeveel uren je in het kwartaal meer gepresteerd/ingepland bent boven gemiddeld 48 uur per week. Als je gekozen hebt om opt-out uren te presteren, mag de teller OPT/r oplopen tot gemiddeld 12 uur per week (in een kwartaal zijn er ongeveer 13 weken, dus ongeveer = 156 uur). Als je gekozen hebt om geen opt-out uren te presteren, mag OPT/r (tenzij overmacht) niet hoger zijn dan 0 uur.

Laatste aanpassing: 17 april 2025