Aanvraagformulier GGO studies ziekenhuisapotheek

Deel ziekenhuisapotheek

Gebruik alleen cijfers, geen spaties of andere tekens.

Max. 30 MB


Max. 30 MB


Max. 30 MB


Van welke diensten wilt u gebruikmaken?
Gegevens aanvrager
Gegevens onderzoeker
Gegevens studiemedewerker UZ Leuven
Sponsor
CRO

De aanvraag voor het vastleggen van een initiatie dient minstens 1 maand op voorhand te gebeuren. Tevens moet er rekening gehouden worden met een termijn van minimum drie werkdagen tussen de initiatievisite en de opstart van de studie in de apotheek als alle benodigde documenten en gegevens ter beschikking zijn.

Beschrijving studieproduct 1
Type bereiding

U kunt hieronder nog tot 3 bijkomende producten toevoegen.

Wilt u nog een product toevoegen?
Beschrijving studieproduct 2
Type bereiding
Wilt u nog een product toevoegen?
Beschrijving studieproduct 3
Type bereiding
Wilt u nog een product toevoegen?
Beschrijving studieproduct 4
Type bereiding
Beschrijving pre-/post-/co-medicatie

Geef aan of er een vergoeding van pre-/post-/co-medicatie door de sponsor is voorzien. Deze keuze bepaalt de inhoud van het contract van de apotheek en heeft invloed op de prijzen die daarin worden opgenomen.

Beschrijving Standard of Care

Medicatie die als standard of care wordt beschouwd, wordt door het RIZIV vergoed en niet door de Sponsor. Dit betekent dat deze medicatie via het reguliere circuit (en niet via de klinische studies) verloopt. Er wordt geen accountability bijgehouden van deze producten. Lotnummers en vervaldata worden niet genoteerd.

Deel preventie & milieu
Voor akkoord (te tekenen door sponsor/CRO)

De ‘Standard Operating Procedure (SOP)’ STU-APO-07 ‘GGO handelingen apotheek’ (opent in nieuw venster) werd gelezen en goedgekeurd door sponsor/CRO.

Sponsor/CRO is geïnformeerd m.b.t. zijn verantwoordelijkheid om een schriftelijk advies te bezorgen aan ziekenhuisapotheek studies (apo_studies@uzleuven.be), waarin wordt beschreven dat de desinfectantia en bijhorende contacttijd die opgenomen zijn in formularium van UZ Leuven (zie STU-APO-07) al dan niet goedgekeurd worden door sponsor voor gebruik in deze studie.

Indien de desinfectantia opgenomen in het formularium UZ Leuven niet goedgekeurd worden door sponsor voor desinfectie van het betreffende GGO-IMP, dient de sponsor zelf een desinfectans aan te leveren.

Sponsor/CRO is geïnformeerd over de gebruikte naaldvrije gesloten transfersystemen bij het reconstitueren van GGO-IMP in UZ Leuven (zie STU-APO-07). Indien dit niet goedgekeurd wordt door de sponsor voor gebruik in de studie, bezorgt hij schriftelijk aan ziekenhuisapotheek studies (apo_studies@uzleuven.be) een gegronde en onderbouwde reden voor afkeuren en biedt hij tijdig een alternatief aan.

Het ‘Huisreglement Apotheek Klinische Studies' werd gelezen en goedgekeurd door sponsor/CRO.

Door het indienen van dit formulier gaat de sponsor/CRO ermee akkoord dat er kosten worden aangerekend voor de verdere behandeling door de apotheek. Het behandelen van type A studies (met als dienst transit) omvat aanvraag- en activeringskosten (€ 700 excl. OH conform de Kostentabel Apotheek Klinische Studies). Het behandelen van type B studies (met als dienst aflevering) omvat aanvraagkosten (€ 600 excl. OH conform de Kostentabel Apotheek Klinische Studies). Het behandelen van type C studies (met als dienst bereiding) omvat aanvraagkosten (€ 650 excl. OH conform de Kostentabel Apotheek Klinische Studies). Het behandelen van type E studies (met als dienst GGO bereiding en/of aflevering) omvat aanvraagkosten (€ 720 excl. OH conform de Kostentabel Apotheek Klinische Studies). Vanaf een behandelde aanvraag gelden voor zowel type A als type B, C en E studies eveneens archiveringskosten (€ 275 excl. OH conform de Kostentabel Apotheek Klinische Studies).

Laatste aanpassing: 7 april 2021