Eindejaarscorrida geannuleerd

Datum: 26 december 2021
Locatie: Leuven

Praktisch

Datum: 26 december 2021, 09:45 - 12:00
Locatie: Leuven, Bondgenotenlaan (start) en Mgr. Ladeuzeplein (aankomst)
Prijs: Vanaf 40 euro

Loop jij dit jaar in Leuven mee de Eindejaarscorrida ten voordele van LUMOS?

Wij regelen een hoop praktische zaken voor je!

  • Wij geven je inschrijving door aan de organisatie.
  • De dag zelf zijn we aanwezig met een stand op het Ladeuzeplein waar je:
    • je rugnummer kan ophalen.
    • een loop-t-shirt van LUMOS (ter waarde van 15 euro) krijgt. Zo verhoog je onze zichtbaarheid tijdens de corrida en ook tijdens je tochten nadien.
    • je sporttas veilig kan achterlaten in een vestiaire.
    • achteraf een drankje aangeboden krijgt.

Inschrijven

Inschrijvingsgeld

We vragen voor je inschrijving een minimumbijdrage van 40 euro. Deze bijdrage voorziet in jouw inschrijving voor de corrida en het loop-t-shirt van LUMOS. Met het resterende bedrag steun je onze activiteiten ter verbetering van moeder- en kindzorg in onze partnerziekenhuizen in Benin, DR Congo, Kameroen en Rwanda.

Schrijf je in

Schrijf je in voor 28 november 2021 via ons online formulier.

Let op: je inschrijving is pas definitief na ontvangst van je betaling.

  • IBAN: BE45 7340 1941 7789
  • Gestructureerde mededeling: +++400/0011/34636+++

Wat doen we met jouw steun?

Nieuwsgierig naar hoe jij de zorg voor de vrouwen in Benin, DR Congo, Kameroen en Rwanda kunt helpen verbeteren? Met onderstaande bedrag steun je de aankoop van:

  • Een beademingsballon- en masker voor reanimatie van pasgeborenen: € 40
  • Een mechanische bloeddrukmeter: € 75
  • Een mechanische hangweegschaal voor baby’s: € 100

Deelname

Afstanden

Er zijn vier afstanden waaruit je kan kiezen:

  • DCLA-kilometer (-9-jarigen) - start om 9.45u: geen inschrijving vereist.
  • 4 km - start om 10 uur
  • 8 km - start om 10.30 uur
  • 12 km - start om 11.15 uur

Goed voorbereid aan de start

Je kunt op voorhand al trainen voor de Eindejaarscorrida, door middel van de volgende loopschema’s:

Wens je nog meer per week te trainen of wil je opbouwen naar 10 miles, 21 of 42 kilometer? Neem zeker een kijkje op www.keeponrunning.be. Hier vind je loopschema’s die je verder kunnen ondersteunen. Verder bestaan er heel wat andere (gratis) apps die je op je smartphone kunt installeren om te starten met lopen.

Opgelet voor blessures

Voorkomen is nog altijd beter dan genezen. Ga daarom aan de slag met deze blessurepreventietips.

  • Doe een goede warming-up, zodat de spieren goed doorbloed zijn. Vooral bij intensieve trainingen, koud weer en als je wat vermoeid aan een training begint, is dat belangrijk. Neem ook voldoende tijd voor een cooling-down om de afvalstoffen beter af te voeren en de spieren op lengte te brengen.
  • Neem wat gas terug bij beginnende pijntjes. Door het een weekje rustig aan te doen, verlies je niet meteen al je conditie.
  • Als je een slechte conditie hebt, neem dan gewoon meer tijd om je doelstellingen te verwezenlijken. Je kunt bijvoorbeeld ook zo nu en dan een wandeltraining doen.
Laatste aanpassing: 23 november 2021