Per dag moet je zo'n 1,5 liter water drinken. Dit zijn 6 grote glazen. 

Wat mag je drinken?

  • Plat of bruisend water
  • Koffie zonder suiker
  • Thee zonder suiker
  • Bouillon of soep met zo weinig mogelijk zout

Tips om genoeg te drinken

  • Drink uit een klein flesje. Dit lijkt een minder grote opgave dan drinken uit een grote fles.
  • Zorg dat je glas altijd gevuld is. 
  • Drink bij iedere maaltijd een glas water.
  • Wacht niet tot je dorst hebt vooraleer je drinkt.

Wist je dat?

  • Je lichaam bestaat voor 50 tot 70 procent uit water. Je moet dus drinken om dit regelmatig te vernieuwen.
  • Voldoende drinken zorgt voor een frissere huid en een betere doorbloeding.
  • Kraantjeswater is meestal een goedkoop en gezond alternatief voor flessenwater.
  • Je moet extra drinken bij sporten en extreme hitte.
  • Plat of bruisend water zijn de beste dorstlessers.
  • Waters met een hoog zoutgehalte zijn een minder goede keuze.
  • Gearomatiseerde waters zonder suiker zijn een lekker en gezond alternatief voor gewoon water.
  • Honger is vaak een teken van dorst: je lichaam probeert dan vocht uit voeding te halen.

Meer weten

Genoeg drinken is maar één van de onderdelen van een gezonde voedings- en levensstijl